Olympiáda v slovenskom pravopise

03.03.2017 09:41

Dňa 1. marca 2017 sa uskutočnil ďalší ročník Olympiády v slovenskom pravpise, ktorej tradíciu založil náš dlhoročný profesor pán Peter Bobula. Najlepší z najlepších v slovenskom pravopise sa stretli a zmerali si svoje sily. Ich úlohou bolo za 1 vyučovaciu hodinu spracovať text do bezchybnej podoby.

Ak by ste si chceli úlohu vyskúšať, tu je tohtoročné znenie úlohy:

Pravopisná olympiáda 2017

Stalo sa to v rokoch 1887  1889

_acifik najväčší oceán _eme ma zlákal na ďalekú plavbu

Nie je až tak_ tich_ ako sme si m_slel_

Keď sa rozzúr_ hádže také vln_ akob_ mu v ceste stál 5 poschodov_ dom

Aj vo vzduchu aj v mor_ sa rozpútalo hotové peklo

Naša loď len s námaho_ odolávala obrovsk_m vlnám a vetru  ktor_ fúkal rýchlosťou 120 km h

Hrom_ burácali nad našimi hlavami a sprava i zľava do nás b_li blesk_

Pozor sťažeň počul som čís_ varovn_ v_krik

Padol našťastie ďalej odo mňa

Och mal som to ja šťastie zvolal som  

Na lodi nastala hotová trma vrma a členovia posádky pobehovali hore dole

Každ_ sa svoj_m spôsobom snažil pomôcť

Dotrhané placht_ zlomené korm_dlo požiar v strojovni

V duchu som sa lúčil i s loďou i so životom

Ocitol som sa v _adovej vode

Horko ťažko som zaplakal Bože pomôž mi

S_lno som objal kus zlomeného sťažňa a prebral som sa až na piesočnatej pláži

Chvalabohu žijem pom_slel som si ostatn_ také šťastie nemali

Výsledky Olympiády v slovenskom pravopise:
1. miesto Barbora Kovácsová z III. OP, 2. miesto Karin Vorosová z III. HA a Adriana Farkašová z I. HA a 3. miesto Martin Drechsler z I. HA. Srdečne blahoželáme víťazom. PK SJL